گروه آموزشی برق


در رشته های برق صنعتی، کنترل، مهندسی ابزار دقیق و مهندسی تجهیزات پزشکی در مقاطع کاردانی و کارشناسی به آموزش دانشجویان میپردازد. این گروه دارای امکانات کامل آزمایشگاه های برق عمومی، برق صنعتی و مدارهای فرمان، ماشین های مستقیم و غیرمستقیم، کنترل و الکترونیک صنعتی و PLC می‌باشد.

نشانی: اسلام آبادغرب-بولوار شهید مطهری-مرکز امام رضا(ع) – طبقه ی دوم-دپارتمان برق و مکانیک

تلفن: ۰۸۳۴۵۲۴۵۱۲۲

مسئول آزمایشگاه ها و کارشناس مسئول: مهندس الماس سعیدپور

 آزمایشگاه مدار فرمان:
آزمایشگاه دارای ۵ مجموعه تابلو فرمان می باشد.کاربرد این وسایل در طراحی و تعمیر مدارات صنعتی و تابلوهای برق فشارقوی کارخانجات و فشار ضعیف، تعمیر موتور چاهای آب، تعمیر و نصب مدار فرمان آسانسورها می‌باشد. در این آزمایشگاه دروس کارگـاه مدار فرمان وکارگاه برق صنعتـی تشکیل می‌گردد.

کارگاه عمومی برق:
این کارگاه دارای ۵ مجموعه تابلو برق صنعتی دوطرفه که شامل فتوسل، آیفون، مدارهای تک پل و دو پل می باشد. کاربرد این وسایل در آشنایی مقدماتی با ابزار آلات برق کشی و نحوه کاربرد آنها و طراحی و نصب انواع مدارهـــای برق ساختمان و صنعتـــی می‌باشد. در این کارگاه دروس  کارگاه عمومی برق تشکیل می‌گردد.

 آزمایشگاه مدارهای الکتریکی:
دارای ۶ مجموعه مدارالکتریکی است. این مجموعه‌ها شامل ۶ دستگاه با ۴ منبع تغذیه و دو دستگاه اندازه‌گیری مولتی‌متر دیجیتال و اسیلسکوپ می‌باشد و همچنین دارای وسایل باکس‌خازنی، باکس سلفی، مجموعه سنسورهای مجاورتی و بِرد بوردها است.کاربرد این وسایل تست مدارهای الکترونیکی مانند بورد تلویزیون و بورد رادیو و بوردهای آزمایشگاهی می‌باشد. در این آزمایشگاه دروس آزمایشگاه مدار الکتریکی، آزمایشگاه مبانی‌برق، آزمایشگاه الکترونیک‌کاربردی، عمومی و صنعتی؛ آزمایشگاه اندازه گیری الکتریکی و آزمایشگاه مدارمنطقی تشکیل می‌گردد.

 آزمایشگاه ماشین‌های الکتریکی:
دارای ۲ مجموعه ماشین‌های الکتریکی است و همچنین دارای وسایل اتوترانسفور ماتور سه فاز، کلیدقدرت سه فاز، مولتی مترعقربه ای، تایمر صنعتی میکرو، موتور DC کوچک، کلید قدرت۱۶۰آمپر، گالوانومتر رله کنترل می‌باشد. دراین آزمایشگاه درس آزمایشگاه ماشین‌های الکتریکی تشکیل می‌گردد.

 آزمایشگاه  PLC:
این آزمایشگاه دارای ۱ مجموعه PLC  است و مشتمل بر  PLC   نوع   logo و PLC S7  زیمنس آلمان میباشد که شامل چندین ماژول بوده و مدارات کنترلی موجود در کارخانه ها را شامل می‌شود. در این آزمایشگاه دانشجویان با برنامه‌های کاربردی PLC در دوسطح مقدماتی و متوسط آشنا شده و مدارات مربوطه را بصورت عملی می‌بندند. کاربرد این آزمایشگاه در آشنایی و راه اندازی سیستم های کنترل و ابزار دقیق در صنایع و کارخانجات می‌باشد. در این آزمایشگاه دروس کارگاه PLC، ابزار دقیق پیشرفته تشکیل می‌گردد.

 کارگاه سیم پیچی:
دارای چهار عدد کلاف پیچ، ۲۰ عدد پوسته موتور و کولیس می‌باشد. کاربرد این کارگاه در تعمیر و طراحی سیم پیچی انواع موتورهای برقی خانگی و صنعتی است. دراین آزمایشگاه  دروس کارگاه سیم پیچی و آزمایشگاه رله و حفاظت تشکیل می‌گردد.