برگزاری پنل های کارآموزی در مرکز امام رضا علیه السلام


برای نخستین بار در کشور، مرکز آموزش علمی-کاربردی امام رضا(ع) اسلام آبادغرب دوره های کارآموزی دانشجویان را به روش جدیدی برگزار نمود و با پایان تابستان، پرونده­ی این دوره ها به فصل آخر رسید.

هم چنان که پیشتر اعلام شده بود برگزاری دوره های کارآموزی در تابستان ۹۴ به روش جدیدی منجر به برگزاری پنل به انجام رسید. این فرآیند از خردادماه آغاز شد و در جلسات متعددی مدیران گروهها و مدرسین کارآموزی در جریان برگزاری این روش قرار گرفتند. پس از اجرای کارآموزی، دانشجو مشابه با انجام یک طرح در حضور مدرس و سرپرست دوره به تشریح عملکرد خود در طول دوره پرداخت و به پرسش های هیأت داوران پاسخ می گفت.

از روز شنبه ۱۴ شهریور تا چهارشنبه ۱۸ شهریور نزدیک به سیصد پنل برگزار گردید و پنل های روز چهارشنبه هجدهم شهریورماه با حضور نماینده­ی دفتر مرکزی ارتباط دانشگاهها و صنعت رئیس اداره­ی کارآموزی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران و رئیس مرکز امام رضا(ع) در سالن اجتماعات مرکز برگزار شد.

مهندس مرزبان صفری مدیر گروه مهندسی مکانیک مرکز در یکی از این پنل ها به جذب ده نفر از کارآموزان گروه مکانیک در واحدهای مختلف اشاره نمود. مهندس روح اله اسماعیلی منش مدیر گروه مهندسی کامپیوتر نیز از اتوماسیون تدوین شده در یکی از مناطق شهرداری کرمانشاه توسط یکی از کارآموزان نام برد.پس از پایان پنل ها، جلسه­ی ارزیابی دوره با حضور رئیس اداره­ی کارآموزی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران ، رئیس هیأت مؤسس و رییس مرکز و مدیران گروهها و مدرسان کارآموزی در دفتر ریاست مرکز برگزار شد. در این جلسه هرکدام از مدرسان به ارائه گزارش خود پرداختند و مشکلات این عرصه را عمدتاً حول محور پذیرش دانشجو در واحدهای مختلف صنعتی یا خدماتی و بیمه­ی دورهای کارآموزی بود ارائه نمودند. رئیس اداره­ی کارآموزی سازمان پژوهشها در این جلسه به ارتباط دفتر مرکزی ارتباط دانشگاهها با صنعت اشاره نمود و عنوان کرد در خصوص هماهنگی های پذیرش کارآموز درصددیم با انجمن ها و کانونهای صنفی هماهنگی هایی را انجام دهیم. علی خسروی رئیس هیأت مؤسس مرکز امام رضا(ع) و از فعالان صنعت و دانشگاه نیز در این جلسه بر ایجاد هماهنگی و ذهنیّت در واحدهای هدف پیش از برگزاری دوره ها و تعامل دانشگاه با این واحدها اشاره نمود و بر اهمیت ایجاد یک کانون دانش آموختگان مجزا از کانون دانشگاه جامع برای مرکز امام رضا(ع) تأکید کرد و مأموریتهایی برای هیأت رئیسه مرکز در این راستا تعریف نمود.