گروه آموزشی مکانیک


۲-۲ گروه مهندسی مکانیک:
این گروه در رشته‌های مکانیک – تعمیر و نگهداری خودرو و تأسیسات در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو  دارد. این گروه دارای کارگاه‌های مجهز عمومی و اتومکانیک، هیدرولیک و پنیوماتیک، برق‌خودرو، تست غیرمخرب، شاسی و بدنه، جوشکاری، فلزکاری، مولد، انتقال قدرت، ریخته‌گری و تست غیرمخرب‌است.

نشانی: اسلام آبادغرب-بولوار شهید مطهری-مرکز امام رضا(ع) – طبقه ی اول تلفن:۰۸۳۴۵۲۴۵۱۲۲

مدیر گروه: مهندس مرزبان صفری

مسئول کارگاه ها و آزمایشگاه ها: مهندس الماس سعیدپور

آزمایشگاه تبرید:
آزمایشگاه شامل سردکننده های خانگی (انواع مختلف یخچال‌ها وآب سردکن)، تجاری (انواع مختلف یخچال‌های ویترینی) و سیستم تهویه مطبوع مانند: کولرهای آبی، گازی و کولرخودرو می باشد. کاربرد این آزمایشگاه در تعمیر و سرویس سردکنندهای خانگی و تجاری می‌باشد. در این آزمایشگاه دروس کارگاه تبرید ۱ و ۲ تشکیل می‌گردد.

dsc04344

 آزمایشگاه هیدرولیک و پنیوماتیک:
دارای انواع مجمــوعه مدارات هیدرولیکـی و پنیوماتیکـی می‌باشد. کاربرد این آزمایشگاه در طراحی و نصب سیستم های بادی و روغنی مانند باز و بسته نمودن درب اتوبوس یا طرز کار پیکورهای روغنی  می‌باشد. آزمایشگاه عملگرها که کاربرد آن شناخت قطعات عمل شونده توسط روغن یا باد است. آزمایشگاه سنسورها که کاربرد آن شناخت سنسورهای حسگر جهت انجام کار توسط عملگرهاست. آزمایشگاه تست برق خودرو که کاربرد آن نصب و تعمیر برق خودرو در ماشین‌های کاربراتوری و انژکتوری است. دراین آزمایشگاه دروس آزمایشگاه عملگرها، آزمایشگاه سنسورها و آزمایشگاه هیدرولیک و پنیوماتیک تشکیل می‌گردد.

 کارگاه مولد قدرت و شاسی و بدنه:
دراین کارگاه موتورهای پیکان، پراید، پژو ۴۰۵ و تندر، انواع مختلف تشکیل دهنده سیستم تعلیق و بدنه خودرو، سیستم سخنگوی خودرو، تست با دیاگ، توربو شارژ و سوپر شارژ وجود دارد.کاربرد این کارگاه تعمیر و راه اندازی انواع موتورها می‌باشد. در این آزمایشگاه دروس سامانه مدیریت خودرو و شاسی و بدنه تشکیل می‌گردد.

 کارگاه انتقال قدرت:
کارگاه دارای انواع گیربکس‌های معمولی و اتوماتیک، آزمایشگاه مکانیک سیالات از جمله عدد رینولز، انواع جریان، ونتوری متر، آریفیس می‌باشد. کاربرد این کارگاه تعمیر و سرویس سیستم انتقال قدرت که شامل مجموعه پلوس، کیربگس و صفحه کلاج  می‌باشد. در این آزمایشگاه دروس آزمایشگاه مکانیک سیالات و آزمایشگاه انتقال قدرت تشکیل می‌گردد.

 کارگاه ماشین ابزار و جوشکاری:
دارای انواع مختلف جوشکاری مانند جوش برق و گاز، دستگاه تراش، دستگاه فرز، دستگاه شیار زن و دستگاه سوپاپ تراش خودرو می باشد. در این کارگاه دروس کارگاه جوش تراشکاری قطعات خودرو و کارگاه ماشین ابزار تشکیل می‌گردد.

 کارگاه ریخته‌گری و تأسیسات حرارتی:
این کارگاه شامل کوره حرارتی و سیستم حرارت مرکزی و انواع مختلف قطعات مورد نیاز مانند آبگرمکن دیواری و اتصالات می‌باشد. در این آزمایشگاه دروس کارگاه ریخته گری، کارگاه تاسیسات حرارتی و برودتی تشکیل می‌گردد.